Příběh Ovečkárny se začal psát v roce 2009, kdy její zakladatel Martin Bernátek začínal s prodejem vlněného zboží, se kterým podnikal po revoluci jeho otec, na trzích na Zlínsku jako brigádník. Postupem času vybudoval internetový obchod, kamenné prodejny i
vlastní značku Vlnka.
„Na trzích jsme prodávali vlněné papuče, deky, ponožky nebo vesty. Zákazníci stále přibývali, a tak jsme přesunuli Ovečkárnu v roce 2011 do online světa, aby huňaté kousky mohly dělat radost po všech koutech republiky,“ vzpomíná Martin Bernátek, kterému už od samých počátků jeho podnikání stála po boku manželka Lucie.
Vlna je materiál, který využívalo už mnoho generací před námi. Vlněné vlákno je takovým malým zázrakem přírody, který lidé
nejsou schopni napodobit moderní technologií. Vlna odvádí přebytečnou vlhkost od těla, a tak máme stále pocit, že jsme hezky v suchu. Zároveň je to
materiál šetrný k přírodě, snadný na údržbu a má mnoho způsobů využití. Je také vhodný pro alergiky a díky tepelným vlastnostem zvyšuje pohyblivost svalů, kloubů a šlach.
„Pokud pomineme blahodárné vlastnosti vlny, ovčí vlna je sama o sobě jedním z nejudržitelnějších přírodních vláken na planetě, ze kterého lze oblečení, lůžkoviny nebo boty vyrábět,“ doplňuje Martin Bernátek.
Zimní boty z Ovečkárny jsou uvnitř vystlané měkkou, hřejivou vrstvou ovčí vlny.
Foto: Archiv Ovečkárny
Ovečkárna ale není jen o tomto huňatém zázraku. Spoléhají se i na další přírodní materiály, jako je bavlna nebo dřevo.
Sortiment za více než deset let fungování e-shopu narostl do úctyhodných rozměrů. Kromě vlněného oblečení a doplňků pro děti i dospělé, mnoha druhů vlněných pantoflí, bačkor a teplých zimních bot s ovčí vlnou nabízí také lůžkoviny, doplňky do domácnosti,
zdravotní pomůcky (ortézy, pásy a bandáže) nebo
kosmetiku s lanolinem.
Dlouhodobým cílem „ovčí rodiny“ je vytvořit místo, kde bude k dostání zboží ideálně všech materiálů z přírody, k níž v Ovečkárně tolik tíhnou.
Kromě České republiky a Slovenska působí také v Rumunsku a Maďarsku, kde se řadí mezi přední e-shopy s tímto typem výrobků. Vloni do seznamu zemí přibylo i Německo, odkud by chtěli
expandovat na další západní trhy, a zabalit tak celou Evropu do ovčí vlny.